نقش واسطه ها در بازار افزایش قیمت
واسطهها، گروهی از افراد یا شرکت ها هستند که کالا یا خدمات را از تولیدکننده به مشتری و مصرفکننده نهایی انتقال میدهند. آنها خریداران و فروشندگان را به هم می رسانند و خرید و فروش را روان می کنند. واسطه گران معمولا حق کمیسیونی را به ازای هر معامله دریافت می کنند. واسطهها یا به زبانی دگر، دلالها پولشان را از همین واسطهگری درمیآورند و این تجربه همیشگی مردم است که واسطهها تلاش میکنند دو طرف معامله کمتر باهم مرتبط باشند، چراکه همین عدم اطلاع دو طرف از همدیگر بازار واسطه ها را داغ و درآمدشان را داغتر میکند، این گرمی بازار ازیکطرف باعث سود کمتر فروشنده و هزینه بیشتر خریدار و از طرف دیگر سود بیشتر واسطههاست، وگردش محصولات از طریق واسطه ها سودمندي تولید کالا را به حداقل می رساند و بیشترین سود را نصیب این افراد می کند. ادامه مطلب